Bij Jeroen - Reisverslag uit Lisanza, Italië van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Bij Jeroen - Reisverslag uit Lisanza, Italië van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Bij Jeroen

Door: Pat

13 April 2010 | Italië, Lisanza

Donderdag 8 april 2010
Om 10:15 uur trekken we de deur achter ons dicht. Aangezien buurman Jos al eerder zo lief was te helpen met het naar beneden brengen van de bagage, kunnen we meteen wegrijden.
Rond 12:00 uur zijn we bij Dré en Marianne. Die hebben op ons gerekend met de lunch, zodat we na het overladen van de bagage van de auto naar de camper aanschuiven voor een gezellige maaltijd. Daarna nog even met de camper langs de dealer omdat een remlicht los was gekomen, tanken en naar de wasstraat, waar we op een tochtig hoekje met moeite de zwarte strepen op de camper wegpoetsen.
Om 16:00 uur zijn we op de camperplaats in Rees waar we een plaatsje vinden naast de waterkraan. Handig, omdat we na een half jaar winterstalling de watertank willen spoelen. Bij het inruimen van de kastjes ontdekken we dat alle medicijnen ontbreken. Die staan nog in de auto achter de voorbank. Dré en Marianne zijn zo goed om ze ons te komen brengen.

Vrijdag 9 april 2010
De navigatie staat ingesteld op Ettlingen, ten zuiden van Karlsruhe. Een camperplaats waar we al eerder waren. We rijden via de A3 naar Keulen, Bonn en de A5 richting Karlsruhe. De reis gaat voorspoedig. Een mooie zonnige dag. Het is al in de middag als we door een smsje van Jeroen besluiten om nog 150 km. verder te rijden dan gepland, zodat we een dag eerder aankomen bij het Lago Maggiore. Zondag heeft hij nl. de meeste tijd om ons te zien. We komen om 17:30 uur aan in Sulzburg, ca. 40 km. ten noorden van Basel en overnachten op camping Sulzbachtal.

Zaterdag 10 april 2010
Vanuit Sulzberg rijden we een prachtig weggetje dat ons weer naar de autobaan leidt. Groene heuvels vol wijnranken en fruitbomen met witte bloesem. Om 11:00 uur rijden we Zwitserland al binnen. We rijden via de A2 naar Luzern en de Gotthardtunnel. Het is rustig op de weg en we komen deze keer zonder vertraging door de tunnel. Er ligt nog aardig wat sneeuw. De zon schijnt en de temperatuur loopt op. We rijden via Bellinzona en Lugano Italië binnen. In Sesto Calende doen we wat boodschappen en installeren ons op camping Lido Okay in Lisanza. Naast de plek waar we vorig jaar stonden. Als we net klaar zijn, komt Jeroen ons begroeten. Het is heerlijk weer en we kunnen nog buiten zitten.

Zondag 11 april 2010
Eén ruk aan het rolgordijn en we weten het: een grijze lucht met dreigende regenwolken. En dat terwijl we onszelf in gedachten met een boekje in de zon hadden zien zitten.
Maar we komen vandaag de camper amper uit. Jeroen komt lunchen. ’s Middags delen we de ruimte onder het bed anders in en kijken we naar Parijs-Roubaix op de fiets, terwijl de regen gezellig op het dak klettert.

Maandag 12 april 2010
Het weer is een stuk beter en we kunnen een uurtje buiten zitten, maar de wind is fris. We doen wat klusjes van huishoudelijke aard. Jeroen komt ’s avonds onverwacht en brengt heerlijke pizza’s mee.
We denken erover om morgen aan het begin van de middag door te reizen. Ons (tussen)reisdoel zal zijn de Vesuvius en Pompeji.

Oproep: heeft er iemand een gsm over die moeder Anna zou kunnen gebruiken om onze smsjes te ontvangen? Het toestel dat we bij haar achterlieten, is om de een of andere reden geblokkeerd en we missen deze vorm van communicatie met haar.

• 13 April 2010 - 09:07

Atta:

Mooi zo!

• 13 April 2010 - 11:29

Ludwig:

Hoi Jan en Patricia, weer leuk om te lezen. We gaan jullie volgen. Groetjes aan Jeroen. Ludwig, Gerda en de kinderen.

• 13 April 2010 - 11:56

Marian & Jos:

Fijn dat het met jullie goed gaat en de reis goed verloopt en jullie Jeroen konden ontmoeten,
    ik kijk even voor een GSM voor moeder?
    Liefs van je buurman

• 13 April 2010 - 12:08

Jan En Alie:

Zijn gisteren goed thuisgekomen na onze vakantie in Portugal. Thuis alles goed, jullie sleutels gevonden. Arjan moest werken tot half 2 en heeft ons thuis gebracht. Later nog naar Marlies/Vincent en de kids geweest, alles goed daar. Vandaar de was, het huis en het terras in orde gemaakt. Alle E-mails doorgenomen (42 stuks) later vanmiddag nog naar mijn ouders, vanavond naar de kapper (Voorthuizen). Het is goed weer, maar wel in de zon blijven, de wind is nog wel koud. op het terras is het heerlijk. Jullie nog een fijne reis. Liefs en groetjes Jan en Alie

• 13 April 2010 - 12:36

Antje:

Hallo,leuk weer wat van jullie te horen en fijn dat alles naar wens verloopt!En ook natuurlijk dat Jeroen de gelegenheid had om langs te komen.Bedankt voor je e-mailtjes, ik duik vanavond wel weer in de karaktertjes!Liefs en xxxx van Antje.

• 13 April 2010 - 12:36

Antje:

• 13 April 2010 - 16:13

Sonja:

Gezellig jullie reis mee te beleven,leuke foto van Jeroen en Jan en de lekkere Italiaanse hapjes/drankjes!Wij vertrekken zondag naar een hotel in Dusseldorf (laten de auto daar 17 da. staan)en vertrekken ma.naar Mauritius, voorzover mogelijk gaan we daar ook de mails bekijken.
    Liefs Louis en Sonja
    Ga vanavond An even bellen.

• 13 April 2010 - 19:23

Monique En Ed:

Ha die pat en jan,

Jammer dat het met het telefoonje voor An niet is gelukt ed heeft z'n best gedaan maar helaas ..................ja hoor pindankaas!!
    Leuk dat het bij jullie goed gaat. bij ons alles oke a.s. donderdag gaan wij naar een musical op Farel (school Naomi) Grease hebben we zin in doegie Ed en Monique veel reisplezier verder doei doei

• 13 April 2010 - 19:42

Monique En Ed:

Als wij julie een berichtje sturen en jullie groeten dan is dit ook namens Gitje. Dit is op haar verzoek omdat zij het zelf niet ziet zitten om dit via internet te doen. Dus veel reisplezier en liefs van Gitje.

• 14 April 2010 - 08:53

De Buurman:

helaas is de GSM ook kapot,gniet liefs en xxx van Marian & Jos

• 14 April 2010 - 14:41

Arja En Kees:

Hoi, hoi,

Fijn te horen dat jullie in Italië zijn gearriverd en Jeroen hebben gezien!
    Hebben jullie al een GSM?
    Wij hebben er geen over maar onze buren wel, maar dan moet er eerst een nieuwe SIMkaart worden gekocht. Willen jullie dat??
    Ik hoor het wel!

Veel plezier en veel liefs van Ar en Kees

• 14 April 2010 - 21:01

Steef En Trix:

Pat weer helemaal in de nopjes dat ze zoon-lief weer gezien heeft.Hij mag er zijn!
    Ik had gisteren Anna gebeld om te zeggen dat ik een gsm. over heb, maar ze was niet thuis. Ik heb het ingesproken, maar ze heeft niet gereageerd. Ik weet intussen van Git dat Jan het voor An in orde gemaakt heeft. De oproep heeft veel mensen in beweging gebracht.Jullie gaan lekker verder genieten en we wachten weer op het vervolg.
    liefs en groetjes, Steef en Trix.

• 18 April 2010 - 13:50

Tony & Liesbeth:

Lieve vrienden,

Leuk om jullie verslag te lezen! Is het weer inmiddels beter? groetjes, ook van Rosanna & Arjen. Het is hier trouwens stralend weer. We zien het volgende verslag wel tegemoet.

• 18 April 2010 - 18:23

Hans En Greet:

leuk te zien dat jullie eindelijk weg zijn volgen jullie.
    wij weer heerlijk thuis genieten van de zon hier en zitten veel buiten in de zon
    groetjes hans en greet maassen

• 21 April 2010 - 20:08

Peter En Thea:

Hoi, Pat en Jan
    Ik kan nu ook jullie reis volgen, vind het hardstikke leuk. Wij wensen jullie een mooie vakantie toe met mooi weer en vooral... geniet ervan!
    Pat kan jij nu ook verzorgen, dat ik je reisverslag op mijn pc binnenkrijg? e-mail adres is: theavanroon@simpc.nl
    dag, dag groetjes uit het Heiloose.Peter en Thea.