Puglia - Reisverslag uit Bellinzona, Zwitserland van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Puglia - Reisverslag uit Bellinzona, Zwitserland van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Puglia

Door: Pat

01 Juni 2010 | Zwitserland, Bellinzona

Maandag 24 mei 2010
Eerst rijden we via een onverharde weg naar het uitzichtpunt aan de andere kant van het ravijn voor een andere kijk op Matera. Daar zijn onverwacht ook nog twee rotskerkjes.
We nemen de SS99 richting Bari. Na een paar kilometer verlaten we de weg om uitgebreid in te slaan bij de Coop. Als we Bari naderen, wordt het landschap steeds minder interessant en uiteindelijk helemaal vlak met veel olijfbomen. Dat blijft zo langs de hele kust. In de verte zien we een lage heuvelrug maar te ver weg om het landschap aantrekkelijker te maken.
Drie campings tussen Bari en Brindisi staan op ons lijstje om te bekijken en daarna te besluiten waar we de dagen met Jeroen zullen doorbrengen. De eerste lijkt redelijk, de tweede helemaal niks en op de derde camping in Carovigno, Lamaforca, blijven we overnachten. We staan er met twee caravans en twee campers. Wantrouwend bekijken we de rode leem en zien de bui al hangen.

Dinsdag 25 mei 2010
We besluiten toch terug te gaan naar de eerste camping en het wordt een toer om hier af te rekenen. De receptie is gesloten en pas na lang toeteren bij de poort komt er iemand. Vroeg in de middag komen we aan op camping L’Atlantide in Capitolo. We installeren ons en lopen aan het eind van de middag naar de buurtsuper omdat het afwasmiddel dat we gisteren aanschaften helemaal niet schuimt, omdat glansspoelmiddel dat nu eenmaal niet doet.

Woensdag 26 mei 2010
Vanavond verwachten we Jeroen en dus gaan we aan de poets om er een paar dagen tegen te kunnen. Jan maakt een pastasaus, zodat we vanavond op elk gewenst moment kunnen eten. Jeroen arriveert om ongeveer 19.30 uur met zo’n lieve nieuwe Fiat 500. Hij is vanaf 4:00 uur vanmorgen in touw geweest en is zo moe dat hij om 21:00 uur in slaap valt en alleen nog wakker wordt om van bed te wisselen.

Donderdag 27 mei 2010
Het is heerlijk weer. We kunnen de hele dag buiten zitten, kijken foto’s en kletsen bij. Aan het eind van de middag gaan Jan en Jeroen op zoek naar een winkel voor wat boodschappen.

Vrijdag 28 mei 2010
Na de koffie rijden we via een mooie route door de heuvels met wijnranken, olijfbomen en fruitbomen naar Alberobello. Heerlijk zo’n Fiatje dat overal tussendoor past. Onderweg zien we de eerste trulli: de ronde witgekalkte huisjes met puntdaken, die alleen in deze streek voorkomen, al zouden ze in de Efteling ook niet misstaan. Alberobello wordt de hoofdstad van de trulli genoemd; er staan er zo’n 1.400 bij elkaar. Nadat we het stadje naar alle kanten doorkruist hebben, strijken we neer op een gezellig terras waar we van een heerlijk lunch genieten. Jan en ik nemen eenzelfde menu bestaande uit canapes van de chef, pasta met tomatensaus, een vleesspies met heerlijke gebakken aardappeltjes à la Tony en chocolade ijs toe. Jeroen’s keuze valt op een vleeswarenschotel en een steak met ruccola. Via Locorotondo en Cisternino rijden we naar Ostuni waar we boodschappen doen bij Sma en Conad.
De zomerprogrammering van de tv staat ons niet aan en daarom kijken we ook vanavond naar een aflevering van Wallander.

Zaterdag 29 mei 2010
Na het ontbijt lees ik deel 3 van de Millenniumreeks uit, Jan rommelt wat en Jeroen houdt zich bezig met patience op de laptop. ’s Middags gaan we een paar uurtjes naar Monopoli, de geboorteplaats van Tony. Een vriendelijke plaats. We wandelen rond in het oude centrum, kijken bij het kasteel, lopen langs het kleurige haventje en drinken wat op een terras.

• 05 Juni 2010 - 16:06

Steef En Trix:

Hallo vakantiegangers.

Als jullie dit lezen zijn jullie waarschijnlijk al thuis. Wil even laten weten dat we erg genoten hebben van jullie verslagen en prachtige foto's. Antje is in ieder geval heeeeeeel blij dat julie er weer zijn ; ze heeft jullie gemist.Luitjes, bedankt dat we met jullie mee mochten reizen en we zien elkaar vast wel weer binnenkort.
    Liefs, Steef en Trix.
    P.S.
    Ik verwacht toch wel dat er meer mensen op jullie laatste? verslag zullen reageren. toedeloe.