Lago Maggiore - Reisverslag uit Lisanza, Italië van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Lago Maggiore - Reisverslag uit Lisanza, Italië van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Lago Maggiore

Door: Pat

31 Maart 2011 | Italië, Lisanza

Dinsdag 29 maart 2011, de verjaardag van Marian
We ontdekken wat nadelen aan de iPad bij het gebruik voor het plaatsen van het verslag. Omdat de flash player er niet op geïnstalleerd kan worden, lukt het niet om foto's te uploaden. De enige mogelijk is ze te mailen. Ook staat de foto-app op het apparaat niet toe de foto's te benoemen en in de gewenste volgorde te zetten. Daar moet ik nog een list voor verzinnen. Nu we hier de iPad hebben aangemeld voor internet blijkt dat we niet meer omschakelen naar de laptop.
Gisteravond is Jeroen teruggekomen uit Groot-Brittannië en kwam ons begroeten. Vandaag komt hij brunchen en Jan bereidt op verzoek een Engelse versie. We zitten een poosje buiten en vertrekken met gidsen en landkaarten weer naar binnen als het afkoelt. Aan het eind van de middag gaan we naar de winkel voor wat boodschappen en rijden een blokje om in de inmiddels voor ons vertrouwde omgeving. Jeroen gaat op tijd naar huis. Hij moet morgen werken.

Woensdag 30 maart 2011, de verjaardag van Jan
Jan gebruikt de ochtend om de kraan te installeren. Fijn dat alles weer werkt en is opgeruimd. We krijgen sms'jes, e-cards en telefoontjes binnen voor Jan's verjaardag.
Jeroen komt na het werk en Jan krijgt bij de borrel en in de zon eindelijk zijn cadeautjes. Om 18:30u rijden we via een omweg naar Trattoria della Zucche in Osmate waar we heerlijk eten. De tafel komt vol te staan met antipasti: insalata di carciofi, bresaola e grana; sformato di zucca  al forno; forma gina di Osmanen con polenta; prosciutto crudo con gnocco fritto; tartare di salmerino; gamberi di fiume alla catalana; filetti di pesce persico gratinati en fritto di Lago. En Jan zijn neus krult als ze aankomen met een gietijzeren plaat waarop de grootste Tbone steak ligt te sudderen die hij ooit gezien heeft!
Jeroen zet ons om 21:00u af bij de camping. Hij gaat slapen; wij praten nog uitgebreid na over de enorme steak, kijken nog een poosje tv en skypen met Anna.

Donderdag 31 maart 2011
Om 8:00u worden we wakker van de aankomst van een betonmolen. De afgelopen dagen zijn voorbereidingen getroffen om het weggetje naar beneden te verbeteren en vandaag komen ze beton storten. Nog een geluk dat we dit jaar niet beneden zijn gaan staan, dan hadden we morgen misschien niet eens kunnen vertrekken. Jan wast de camper, ik volg op internet Jeroen's vluchten, lummel wat in de camper en werk aan het verslag. Vanavond komt Jeroen bij ons eten en dan nemen we afscheid, want morgenochtend vertrekken wij richting de boot in Ancona.

• 31 Maart 2011 - 13:30

Jan En Alie:

Wat maken jullie er weer wat moois van.
    Eindelijk tijd om alles te lezen.
    Nog bedankt voor de leuke kaart/.
    Vanochtend jullie nog gesproken.
    Hoop dat de kranen heel blijfen.
    Verder nog een hele goeie reis .

Liefs van ons Alie en Jan.

• 31 Maart 2011 - 14:08

Sonja:

Zo,dat eten op de verjaardag van Jan lijkt me ook wel wat,ik kreeg meteen trek toen ik al die heerlijke Italiaanse hapjes
    op schrift voorbij zag komen!
    Wij wensen jullie een goede overtocht naar Griekenland en hopen dat jullie mooi weer hebben.
    Liefs Louis & Sonja

• 31 Maart 2011 - 20:15

Dolf & Bep:

Wat leuk dat we jullie nu ook "live" kunnen volgen. Omdat Griekenland ook heel hoog op ons verlanglijstje staat, zijn we heel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Dolf vraagt trouwens of het misschien ook mogelijk is om de geografische coördinaten te vermelden zodat we jullie ook kunnen volgen op Google Earth. Nou, een hele goeie reis en overtocht gewenst en de groetjes uit Leusden.

• 01 April 2011 - 04:16

Dre En Marianne:

Wij wensen jullie een goede reis (vaart) straks naar Griekenland.
    Onze koffers zijn bijna gepakt want over twee dagen gaan we weer richting huis. Zo'n reis van ongeveer 7 maanden komt aan z'n eind en we gaan weer van onze privicy genieten.
    We hadden dit met de kleinkinderen voor geen goud willen missen, maar weer in je eigen huis en bed is ook wenselijk.
    Goede reis verder

• 04 April 2011 - 06:40

Marian & Jos:

Lieve Patricia & Jan,
    Helaas de hobbels maar zijn bijna allemaal weer opgelost, geweldig.
    Als jullie dit lezen is de overtocht achter de rug hopelijk een fijne overtocht.
    en nu Griekenland door, wij reizen heerlijk met jullie mee.
    lieve groet van ons en een goede reis gewenst zonder problemen.

• 05 April 2011 - 20:08

Atta: