Terugblik - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Terugblik - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Terugblik

Door: Pat

31 Mei 2011 | Nederland, Amersfoort

Het land heeft ons aangenaam verrast met zijn hartelijke en gastvrije inwoners en de ongedwongenheid van het verblijf. Hoewel het kennelijk in economisch opzicht Griekenland parten speelt, is de enorme mate van vrijheid voor de camperaar geweldig. Er wordt veel oogluikend toegestaan. We hebben overnacht op de mooiste plekken, soms zelf gevonden en soms op aanwijzing van een geleende WO-MOgids. Hoewel we moesten wennen aan de gewoonten van de Grieken hebben we ons eigenlijk geen moment onveilig gevoeld.
We hadden een meer uitgebreide rondreis in gedachten, maar de schitterende natuur van de Peloponnesos deed ons al snel besluiten ons te beperken tot dit deel van Griekenland en zeker terug te komen voor de gebieden waar we niet geweest zijn. Veel indruk hebben de Loúsioskloof, Mani, Mystras, het theater van Epidauros en Delphi op ons gemaakt.
Het zonnepaneel heeft beslist gebracht wat we ervan verwachtten. Dankzij onze eigen energievoorziening konden we onbeperkt vrij kamperen en toch met enig comfort. Bovendien hebben we de indruk dat het paneel het dieselverbruik gunstig beïnvloed heeft.
We hebben 5.250 km. gereden, 515,83 liter diesel getankt voor een gemiddelde prijs van 1,41 euro per liter. Twee maal overnachtten we in een hut op de boot, 14 maal op een camperplaats, 28 keer hebben we vrij gekampeerd, vijf nachten verbleven we op een camping cheque camping en 16 maal op een gewone camping voor een gemiddelde prijs per overnachting van 5,76 euro.
We maakten 1.973 foto’s, schreven 14 reisverslagen en ontvingen 69 reacties, die we steeds met veel plezier hebben gelezen!

• 31 Mei 2011 - 13:52

Marian En Jos:

Lieve mensen, wij hebben zeer genoten van jullie reisverslagen, volgens ons zijn jullie eerder thuis?
    Wij genieten van de laatste zon in de Dordogne en vertrekken morgen naar Auxerre en dan naar huis.
    Fijn dat jullie gezond weer thuis zijn.
    lieve groet, MaJoLa

• 31 Mei 2011 - 18:07

Atta:

Welkom thuis!
    Kus Atta.

• 31 Mei 2011 - 19:34

Antje:

Een pak van mijn hart dat jullie weer heelhuids thuis zijn.Fijn, dat we zo,via reisverslag en foto's, op de hoogte zijn gehouden van jullie belevenissen. Liefs van An.

• 31 Mei 2011 - 22:05

Dolf:

Nog bedankt voor alle coördinaten. Het geeft een leuk beeld van de plaatsen die jullie bezocht hebben. Nog leuker is het dat ik de meeste van die plaatsen 25 jaar geleden al eens bekeken heb. De veranderingen zijn soms ongelofelijk, zoals de brug bij Patras, hier moest ik nog met een veerboot oversteken, en de passages bij Korinthos (over het kanaal). Toen was er alleen een simpel bruggetje voor de auto's en een voor de treinen.
    Ook in Griekenland staat de tijd niet stil.
    In ieder geval welkom thuis en tot ziens.

Groet, Dolf & Bep

• 01 Juni 2011 - 07:31

Sonja:

Zo Globetrotters ,eindelijk weer thuis!!
    We hebben genoten van jullie verslagen en de foto's! Zo zie je maar, een lange vakantie hoeft dus niet duur te zijn!
    Veel liefs en tot ziens,
    Louis en Sonja

• 01 Juni 2011 - 20:46

Steef En Trix:

Welkom thuis!
    Je hebt leuke schaaltjes gekocht , Pat.
    Ja, mannetje Beethoven werd er vaak bijgehaald als Ron iets niet wilde wat je moeder in haar hoofd had. Heel grappig dat je dat nog weet.
    Fijn weekend (aan het weer zal het niet liggen)
    Liefs en groetjes van ons, Trix

• 08 Juni 2011 - 11:46

Anna Schrijer:

Ja, ja, dat van mannetje Beethoven weet ik ook nog....je hebt het me meerdere malen verteld!
    Welkom thuis en tot gauw.
    Hans en Anna.

• 12 Augustus 2013 - 16:32

Ina Hussaarts:

Wij zijn ook camperaars en gaan binnenkort naar de Peloponnesos. Ik weet niet of julliedeze reactie nog zien omdat het al een oudere reis is. Ik kno nergens jullie email adres vinden.Ik heb met belangstelling het verslag gelezen en kan jullie wel uit de droom helpen van het nachtelijk gerij van auto´s ´s nachts. In het sexueel vrijgevochten land Nederland hebben jongelui genoeg gelegenheid met elkaar naar bed te gaan. In bv Griekeland maar ook Italie ligt dit heel anders en gebruikt men de auto en afgelegen plekken hiervoor.
    We hebben dit al zo vaak meegemaakt en vaak ook hilarische toestanden gezien.
    groeten Ina Hussaarts