Het verjaardagsfeestje van Ada - Reisverslag uit Cambridge, Canada van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Het verjaardagsfeestje van Ada - Reisverslag uit Cambridge, Canada van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Het verjaardagsfeestje van Ada

Door: heybos

06 Maart 2012 | Canada, Cambridge

Zondag, 4 maart 2012
Vandaag is om 6:00u een groep giechelende meisjes op de gang onze wekker. Buiten ligt een dun laagje sneeuw. Om 14:00u worden we bij het verpleeghuis verwacht voor het verjaardagsfeestje van Ada. Voor die tijd willen we een kleine tocht maken in de omgeving. Via kleine en onverharde wegen rijden we naar Stratford, een kleine stad met een Britse uitstraling die tijdens het jaarlijkse festival podium geeft aan 500 voorstellingen, veelal van Shakespeare. Het is een gure dag met veel wind. We lopen een stuk langs de grotendeels dichtgevroren rivier de Avon en duiken dan een Tim Hortons in om te ontdooien. Terwijl ik me ontdoe van mijn jas en das, hoorde ik een vrouw naast me uitbundig kirren:" I love your hat". Ik denk dat ze zich vrolijk maakt om mijn zwarte hoedje met bontrand in luipaardprint en wil haar negeren. Maar ze houdt vol en als ik opkijk, houdt ze een handtas omhoog in eenzelfde print. Mijn hoedje zou enig staan bij haar tasje. Bovendien heeft ze een bijpassende portemonnee. Als ik antwoord dat ik die wel wil ruilen voor mijn hoedje, barst haar gezelschap in lachen uit en er ontstaat een lacherige sfeer waarin over en weer wat geroepen wordt. We warmen heerlijk op en genieten van de koffie met lekkers erbij. Even voor 14:00u komen we aan bij Fairview home. De dochters van Bernice en Adrian arriveren gelijktijdig en we begroeten elkaar bij de lift. Op Steven, Wayne, Franka en de kinderen van Tanya en Kim na, zijn alle kinderen, kleinkinderen, aanhang en vriendinnen gekomen. Op een tafel staan lekkernijen uitgestald en het wachten is op de jarige. Intussen worden we door iedereen hartelijk begroet en ook Jeroen wordt van alle kanten belaagd. Geweldig om An en Lies weer te treffen. In de tachtig en nog steeds actief. Aangrijpend is de binnenkomst van Ada die overmand wordt door emoties als ze iedereen ziet. Aan het eind van de gezellige middag brengen we Ada naar haar kamer, ruimen de rommel op en rijden achter elkaar aan naar de Mandarin, een Chinees restaurant aan de rand van Kitchener waar we met bijna de hele familie eten. Na het eten gaan we, samen met Adrian en Bernice, naar Brian voor een afzakkertje.

• 08 Maart 2012 - 06:50

Ludwig:

fijn om te vernemen dat alles goed gaat met jullie. Doe Ada de hartelijke groeten van ons en feliciteer haar als nog met haar verjaardag. Een fijn verblijf toegewenst. Groetjes ook aan Jeroen.

Ludwig, Jelle, Carolijn en David

• 08 Maart 2012 - 10:10

Arja:

Mooi zo'n feestje......Blijft je altijd bij..

Liefs van Kees en Ar

• 08 Maart 2012 - 11:27

Jan En Alie:

Lieve vrienden in het verre westen.

Vanuit een zonnig zuid/oost Thailand de hartelijke groeten.
    Wij hadden een goede reis naar hier (Bangkok) met dank aan EVA air.
    Alleen onderweg enige turbulentie door "onverharde wegen" net als bij jullie.
    Vandaag al enkele excursies gemaakt o.a. naar Koninklijk Paleis en een boottocht.
    Morgen om 1/2 zes opstaan voor de volgende.
    Hier alles goed.
    Zien jullie wel on-line op SKYPE maar geen gehoor (heb wel wat geschreven berichten gestuurd).
    Nog heel veel plezier daar met z,n allen.
    Groeten Jan en Alie

• 08 Maart 2012 - 11:30

Atta:

Kus, Atta

• 08 Maart 2012 - 14:46

Monique:

Ha Pat en Jan,
    Even een groetje van ons. Fijn dat alles goed gaat. Leuk voor jullie om al die familieleden weer te zien. Liefs van ons en veel plezier verder. Ook de groetjes voor Jeroen.

Monique, Ed en de meiden

• 08 Maart 2012 - 15:01

Marian @ Jos:

fijn dat jullie de familie allen terugzien, Jan en Patricia van harte gefeliciteerd met jullie (schoon) zus, en goed te lezen dat alles goed gaat.

geniet de komende week samen met Jeroen en maal mooie uitstapjes.

dikee knuffel voor jullie allen

• 12 Maart 2012 - 19:58

An:

Hallo, Ik kom als mosterd na de maaltijd zo jullie zien! Maar ja, dat kan eens gebeuren. Zo te lezen gaat het gelukkig goed met jullie. Hier ook alles okido! Geniet maar van de laatshte vacantiedagen,liefs en groetjes voor de familie en natuurlijk ook voor jullie drietjes, met dikke knuffel van Antje. Ajuuuuuuuuus.

• 13 Maart 2012 - 08:12

Tony Liesbeth:

Wat een heerlijke vakantie ten eerste met zoon erbij en dan ook nog een zuster
    die je toch nog een beetje herrkent.
    Ik ben vooral te vinden langs de Noordzee prachtig weer de laatste tijd en maar
    wandelen.
    Goede tijd nog voor iedereen en veel liefs van Lito