Niagara en Iron ladies - Reisverslag uit Cambridge, Canada van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Niagara en Iron ladies - Reisverslag uit Cambridge, Canada van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Niagara en Iron ladies

Door: heybos

15 Maart 2012 | Canada, Cambridge

Zondag, 11 maart 2012
Het blijkt Ada's badderdag. Als we aankomen, krijgen we kort de gelegenheid om haar te begroeten. Ze staat al klaar voor haar badritueel. We gaan terug naar het hotel waar we om 11:00u opgehaald worden door Grace en Brian. Ze hebben een heel programma voor ons in petto. Het is een stralende dag, strakblauwe hemel, zon en 15 graden en net iets te veel wind om behaaglijk te zijn. Onze eerste stop is bij Starbucks voor een beker koffie. Niagara is niet alleen bekend om de watervallen, maar het is ook een gebied met veel wijnboeren. We doen drie vineyards aan waar we verschillende wijnen proeven. De vineyards bieden niet alleen verschillende wijnen, ze hebben elk hun eigen sfeer van chic tot landelijk. Het is een leuke ervaring. In Niagara bezoeken we Bird Kingdom. Behalve vogels zijn hier o.a. ook slangen en leguanen ondergebracht. Het stemt me altijd wat treurig de exotische dieren opgesloten te zien in de kleine bakken en kooien. Dan zijn de vogels in de hoge, grote ruimte beter af. We parkeren de auto bij het casino en lopen de steile weg naar beneden naar de watervallen. Ditmaal geen sneeuw en ijs. In de late middagzon zijn de Falls weer anders dan in de andere jaren. We genieten in het casino van een uitgebreid buffet en gaan dan een gokje wagen in het enorme casino. Jeroen is nog het meest fortuinlijk bij het eenentwintigen, maar door op een verkeerde knop te drukken, ziet ook hij zijn dollars verdwijnen. Door de donkere nacht rijden we terug naar het hotel waar we om 24:00u aangekomen, helemaal afgebrand.

Maandag, 12 maart 2012
We zijn niet vooruit te branden, nog moe van gisteren. Ada ligt in bed als we komen. De hele week zeuren we bij de verpleging al over de rolstoel, waarvan een paar onderdelen zijn afgebroken. Dan weer schaaft de voetenplank over de grond of schiet de leuning ineens achterover. Vandaag blijkt de rugleuning compleet te zijn gebroken en lag Ada op de grond. Ze wordt nauwkeurig nagekeken en als alles in orde lijkt, mogen we haar toch meenemen naar de koffiecorner. Ada is nog helemaal onder de indruk. Erna halen we Jeroen op en gaan lunchen bij het foodcourt van Conestoga Mall. Het grote, luxe winkelcentrum ligt tussen Waterloo en Kitchener. Onze keuze valt op KFC en Taco Bell, Jan voor een broodje krokante kip en Jeroen en ik voor een wrap. Daarna doen we wat boodschappen bij supermarkt Zehrs en rijden we naar het appartementencomplex waar Ann en Lies wonen. Deze Iron ladies van royaal in de tachtig verrassen ons met al hun verhalen over wat ze allemaal ondernemen. Wat heerlijk om op zo'n manier oud te worden. Ook hier worden we schandalig verwend met allerlei lekkers op tafel. Na ons bezoek gaan we terug naar het hotel en voor het eerst deze reis hebben we een relaxavond en kom ik toe aan het verslag.

• 16 Maart 2012 - 13:41

Dré En Marianne:

Hoi Jan, Patricia en Jeroen, jullie hebben het goed naar jullie zin. Dat is ook wel te lezen. Voor de
    slanke lijn lijkt het ons niet zo'n goede reis, daar wordt wat afgegeten daar zeg. Maar ja, je moet maar zo denken, wie weet wanneer we zo'n reis weer maken en hoelang houdt Ada het nog vol. Jullie gaan alweer bijna inpakken. Wij wensen jullie een hele goede terugreis en we spreken elkaar wel weer als jullie thuis zijn. Lieve groetjes van ons.

• 16 Maart 2012 - 15:08

An:

Hallo, en zo is de laatste dag alweer aangebroken! Het is nu koffers inpakken en afscheid nemen. Dat laatste is minder leuk! Maar ja, er is een tijd van komen en van gaan. Zo te lezen in de reisverslagen zijn het gezellig weekjes geweest. Zijn jullie eigenlijk nog bij Martha Lugt geweest? Enfin, dat hoor ik nog wel eens. Groetjes voor de hele familie en voor jullie drietjes voorspoedige terug reis, groetjes en XXX van Antje. Doeoeoeiii.

• 16 Maart 2012 - 20:14

Atta: