Familiebezoek en Jeroen vertrekt - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Familiebezoek en Jeroen vertrekt - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Familiebezoek en Jeroen vertrekt

Door: heybos

16 Maart 2012 | Canada, Toronto

Dinsdag, 13 maart 2012
Dat wordt graven in mijn geheugen! Ik schrijf dit voor de tweede maal. Bij het plaatsen van het verslag op het vliegveld is het helemaal verdwenen, grrrr.
Jan heeft lopen spoken vannacht. Hij is koortsig en blijft nog een poosje in bed. Daarom gaan Jeroen en ik samen naar Ada. We hebben in het huis een nieuw gezellig hoekje ontdekt bij een aquarium en met zicht op de ingang. Een vrijwilligster van het winkeltje is zo lief ons daar de koffie te brengen. We wandelen door de lange gangen naar Ada's kamer terug waar we haar achterlaten. Op de terugweg gaan we langs de apotheek om wat oplapmiddelen voor Jan te halen. Bij Mr.Sub halen we een lekker broodje en voor Jan soep. Hij is uit bed, heeft geen zin in een lange autotocht na de lunch, maar wil er wel even uit. We gaan naar Cambridge Centre waar we een rondje wandelen en een koffie drinken met het zicht op de ijsbaan. Ik smelt voor een klein meisje met een enorme helm en een brilletje. Ze draagt een geruiten jasje met een piepklein rokje eronder en gestreepte kousen. Ze gaat om de paar minuten plat, krabbelt op en schaatst verder. Daarna zetten we Jan bij het hotel af. Via kleine binnenwegen rijden Jeroen en ik naar St. Jacobs waar we de voorraad chocoladepinda's aanvullen. Via Elmira gaan we naar Elora. Het national park bij de kloof is nog gesloten, maar via een zompig pad bij de brug, op sommige plekken bedekt met ijs, lopen we een stuk langs de rivier en de kloof. In West Mountrose rijden we over de overdekte brug, die in de volksmond de Kissing Bridge wordt genoemd. De weg langs de rivier terug naar de hoofdweg is erg mooi. Rond 18:00u zijn we terug, op tijd om naar Grace en Brian te gaan voor het eten. Jan is gelukkig voldoende opgeknapt om mee te gaan. Alisha en Brendan zijn ook thuis en ook Bear laat zich horen. Grace tovert een heerlijk maal op tafel, ondanks ze net van het werk thuis is. Wat kan ze de tafel toch altijd mooi aankleden. Met Alisha praten we over haar vakgebied Biologie dat ze deelt met de vriendin van Jeroen. Bovendien helpt ze me door een level heen waar ik ben blijven steken van de Zombies vs Plants, een spelletje op de iPad. Brendan vertelt enthousiast over zijn hobby om paintball te spelen en demonstreert de geweren die daarbij gebruikt worden. Om 23:00u nemen we afscheid. Weer een fijne avond.

Woensdag, 14 maart 2012
Prachtig weer op de laatste dag van Jeroen. Ook in Canada lijkt de lente zijn intrede te doen. We gaan, op aanraden van Grace, ontbijten bij 50's. Aan de buitenkant ziet het er niet uit maar binnen is het druk en gezellig. Het ontbijt is inderdaad subliem en voor maar weinig geld. We kunnen er ongeveer te hele dag op teren! Jeroen koopt wat Canadese wijn om mee te nemen en we gaan naar Conestoga Mall voor wat meer souvenirs. En rijden het rondje van gister in verkorte versie, zodat Jan uiteindelijk weinig gemist heeft. Rond theetijd zijn we bij Ada waar we ook Bernice en Dorothy treffen. Jeroen neemt afscheid en wij zeggen ook de dochters alvast gedag. Terug in het hotel is het tijd om in te pakken en om 18:00u vertrekken we naar het vliegveld. De reis loopt zeer voorspoedig en er is ruim tijd om nog koffie te drinken. Dan moeten we afscheid nemen van onze gezellige reisgenoot. We hebben een geweldige tijd samen gehad. Ook de terugweg gaat rap. Als we de kamer binnenkomen, is er een berichtje van Jeroen: zijn vlucht is geannuleerd. Gelukkig kan hij ruim anderhalf uur later mee op een vlucht van Air Canada.

• 17 Maart 2012 - 01:18

Jeroen:

Hallo lieve ouders!

Als het goed is zijn jullie zo ongeveer aan het boarden schat ik.
    Alvast een goede vlucht en een fijne thuiskomst toegewenst!

Bedankt voor de gezellige en mooie reis. Hopelijk tot gauw!

Liefs
    Jeroen

• 17 Maart 2012 - 06:40

Els:

Als jullie weer thuis zijn wacht de lente, wel leuk dat jullie nog veel sneeuw hebben gezien, dat is
    pas echt winter.
    Canada was weer de moeite waard, wereld reizigers op naar de volgende vakantie.

• 17 Maart 2012 - 08:15

An:

WELKOM THUIS. Liefs Antje.

• 17 Maart 2012 - 10:55

Anna Schrijer:

Weer thuis, ook wel fijn lijkt me. Bedankt voor de leuke verhalen die je elke keer schrijft.
    Geniet maar van de eerste zonnestralen .
    Tot horens, Hans en Anna.

• 17 Maart 2012 - 15:46

Marian En Jos:

Misschien zijn jullie ook al thuis?
    Maar weer genoten van jullie foto's en belevenissen, Jan niet ziek worden????
    welkom thuis en lieve groeten.

• 17 Maart 2012 - 15:50

Monique En De Rest:

Hoi Jan en pat,
    Welkom thuis. Jullie hebben een mooie reis gemaakt met mooie foto's.
    Dat meisje is inderdaad een schatje. En mijn hemel wat een enorm ontbijt daar bij 50's, dat je daar een hele dag op kan teren kan ik me wel voorstellen. Bedankt weer voor jullie reisverslagen. Tot gauw hoop ik. Groetjes en liefs van Monique, Ed en de meiden en ook van Gitje, doei!!

• 17 Maart 2012 - 22:09

Steef En Trix:

Welkom thuis.
    Pat volgens mij ben je toe aan een kleinkind. Is inderdaad aan te bevelen, maar ja ,Jeroen is er waarschijnlijk nog niet aan toe!!!!!Nog even geduld. Groetjes, Trix