Op zoek naar lente - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Op zoek naar lente - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Op zoek naar lente

07 April 2013 | Nederland, Amersfoort

Zondag 7 april 2013
Hoe goed we de camper ook verzorgen voor hij de winterstalling ingaat, elk voorjaar staan we voor minder aangename verrassingen. Deze keer werkt de waterpomp niet. In het najaar werd de watertank geleegd, de leidingen doorgeblazen en alles zorgvuldig drooggemaakt. En toch doet hij het niet meer. Jan rijdt met de camper naar de dealer voor een oplossing. De pomp blijkt verstopt met een bruine smurrie. Misschien nog het gevolg van het bruine water dat we in Zweden tankten.
Ook de afstandsbediening van de televisie weigert werk. Lekkende batterijen hebben kennelijk schade aangericht. We gaan proberen of we de afstandsbediening van de nieuwe ontvanger ook voor de tv kunnen programmeren. In oktober werden we door Canaldigitaal voor het blok gezet. Met onze smartcard en ontvanger konden we niet langer signaal ontvangen en zo moesten we onze nog goed werkende spullen vervangen. De installatie van de nieuwe apparatuur blijkt ook al een tijdrovend klusje.
Nieuw aan boord is het navigatiesysteem speciaal voor campers. We kunnen hem instellen op de afmetingen van de camper en hopen daarmee niet meer voor te lage bruggen te komen staan.
Maandag beginnen we aan een oude vertrouwde route door Duitsland en Zwitserland naar Italië waar we de lente hopen aan te treffen. Hoewel we langs Jeroen’s woonplaats rijden, stoppen we er niet. Hij is bezig met zijn verhuizing naar Engeland. Zijn spullen zijn al over, er resten alleen nog een paar weken werk. Graag willen we terug naar het Nationaal Park Cinque Terre in Ligurië, om het pad dat verschillende kleine kustplaatsen met elkaar verbindt, nog eens te lopen. Dit wordt de eerste stop waar we wat langer blijven.
Op 19 april hebben we de boot geboekt van Ancona in Italië naar Igoumenitsa aan de westkust van Griekenland. Op het verlanglijstje staat een bezoek aan het schiereiland Pilion in het oosten van Griekenland en daarna rijden we door naar Turkije waar we een interessante route in gedachten hebben.
Op waarbenje.nu doen we weer regelmatig verslag van onze avonturen. Tot snel!

• 07 April 2013 - 04:33

Sonja:

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe met mooi weer. Wij gaan over 2 weken richting Corsica en Sardinie kijken of het daar ietsje warmer is en komen 4 Mei weer terug.
    Liefs L&S

• 07 April 2013 - 09:00

Dré En Marianne:

Hallo lieve mensen,
    wij wensen jullie eeen hele fijne reis.
    Geniet van de dingen die je ziet en die je doet.
    En als de verslaglegging is zoals die in het verleden was (daar twijfelen we niet aan )
    Dan beleven wij ook weer een geweldige reis.
    Tot later.
    D&M

• 07 April 2013 - 11:53

Dick En Joke:

Hoi jullie twee, een heel fijne reis gewenst en kom heel terug. Hier is alles ok. Goed weer gewenst en veel kijk[ plezier. Wij zullen jullie volgen! groetjes Joke

• 07 April 2013 - 12:26

Thea Van Roon:

Jan en Pat, nogmaals: fijne vakantie, veel genieten, mooi weer en vooral een goede reis!!!!

liefs uit Heiloo

• 07 April 2013 - 13:58

Marian En Joke:

We wensen jullie veel plezier, een heerlijke tijd, veilige kilometers en natuurlijk echte LENTE!!!

• 07 April 2013 - 16:20

Marian En Jos:

lieve buren, wij wensen jullie heel veel plezier en een zeer mooie reis toe, wij kijken natuurlijk uit naar jullie belevenissen.
    dikke kus voor beiden.

• 08 April 2013 - 10:50

Steef En Trix:

Nogmaals hele fijne vakantie toegewenst met mooi weer en onderweg geen onaangename verrassingen.
    We gaan jullie weer volgen.
    Liefs van ons.

• 08 April 2013 - 11:40

Jan En Alie:

Beste vrienden

Geweldig eindelijk op weg.
    Goede reis gewenst.
    Fijn dat we jullie kunnen volgen.
    Veel plezier samen.

Groetjes uit Benidorm.

Jan en Alie

• 08 April 2013 - 12:13

Monique En De Rest:

Ha Pat en Jan,
    Goede reis gewenst. Met veel mooie uitzichten en mooi weer, in ieder geval warmer dan hier!

Veel groetjes en liefs Monique, Ed en de meiden en onze Pixie (waar het overigens goed mee gaat, de groei gaat maar door!!

• 09 April 2013 - 09:05

Anna Schrijer:

Samen weer een hele fijne tijd in het zuiden, met heel veel zon.

Anna en Hans.

• 09 April 2013 - 17:58

An Bosman:

Heel veel liefs,groetjes en genieten maar.Ajuus Antje.