Sintra en Lissabon -niet- - Reisverslag uit Tudela, Spanje van Jan & Pat - WaarBenJij.nu Sintra en Lissabon -niet- - Reisverslag uit Tudela, Spanje van Jan & Pat - WaarBenJij.nu

Sintra en Lissabon -niet-

03 Juni 2015 | Spanje, Tudela

Dinsdag 26 mei 2015
De kustweg naar Sintra voert ons door een heel ander landschap dan we tot nu toe gezien hebben. Een grillige kustlijn, kliffen en zo nu en dan een zandstrand, weinig begroeiing en heuvels die aan duinen doen denken. Na een fotostop haalt Jan zijn been open aan de stoel. De wond bloedt flink en het laat zich moeizaam stelpen.
Tine, de Nederlands-Duitse buurvrouw heeft me geattendeerd op drie camperplaatsen in Sintra. De zoektocht ernaar laat ons alle hoeken van Sintra zien en we vangen een glimp op van het hooggelegen Palacio da Pena en het Palacio Nacional da Sintra met de witte kegels. Maar de camperplekken blijken onbruikbare overvolle parkeerplaatsen. De plaats die we oorspronkelijk op het oog hadden, ligt bij voetbalvelden. We kunnen hem met moeite vinden. De plek is niet mooi, maar wel functioneel. Ik ga op zoek naar een apotheek voor nieuw verband. Jan blijft achter met zijn been omhoog.
(Route: A8, N8, N9, N247)
(Weer: 9)

Woensdag 27 mei 2015
We breken het bezoek aan Sintra af. De plaats, ooit favoriet zomerverblijf van koningen, ligt op de hellingen van Serra de Sintra. Het is warm en het vele klimmen is niet haalbaar voor Jan. Niet alleen vanwege de wond aan zijn been maar ook omdat hij weer wat meer last heeft van de naweeën van de longontsteking. Voor vertrek ga ik opnieuw naar apotheek, nu voor paracetamol en thermometer.
Van een Duitse vrouw kreeg ik eerder de coördinaten van de camperplaats in Lissabon, direct aan zee in de wijk Belem. Ook voor een uitgebreid bezoek aan Lissabon vinden we het te warm, maar misschien kunnen we ons beperken tot deze wijk. De plek is een verschrikking, volgepakt met bussen en andere voertuigen. Verderop langs dezelfde weg wagen we nog een poging omdat er veel campers staan. Een man loodst ons enthousiast binnen. Het kost 15 euro voor de nacht. Ik vertrouw het niet helemaal. Een bord geeft aan dat campers niet zijn toegestaan, maar de man wuift dit weg. We hebben het geld niet gepast. De man gebaart het te gaan wisselen. Maar we zien hem niet meer terug. We hebben geen zin in ook nog een bekeuring dus we besluiten te vertrekken.
In Terrugem, een paar honderd kilometer verderop vinden we een mooie camperplaats in de beschutting van bomen. We houden het maar kort uit op het terras ertegenover. Het is snikheet onder de parasols.
En zo is plotseling onze laatste avond in Portugal aangebroken.
(Route: N6, A12, IC3, N119, N251, N4)
(Weer: 10)

• 03 Juni 2015 - 17:35

Marian En Jos:

Lieve mensen,

Jammer dat dit niet lukte Sintra is erg mooi en jammer dat het eind doel Lissabon ook niet meer lukt.
    Jan veel beterschap, pas goed op en wordt niet ziek je moet weer een lange reis maken.
    Heel veel gezondheid en het ga jullie goed, lieve knuffel voor beiden.

• 03 Juni 2015 - 23:42

Steef En Trix:

Jan, doe voorzichtig met je been. Gelukkig heb je een hele goede verpleegster bij je.
    Veel beterschap en nu weer langzaam op huis aan. Liefs en groetjes, Trix

• 04 Juni 2015 - 07:15

Jan En Alie:

Jammer dat Lissabon niet echt lukte, maar verstandig om dan maar wat beters te zoeken.
    We volgen jull.ie verder, doe voorzichtig met de terugreis,
    veel liefs van ons beide

• 04 Juni 2015 - 07:16

Sonja En Louis:

Hallo vrienden, jammer dat jullie reis zo moet eindigen, maar de gezondheid van Jan gaat voor; door de bloedverdunners is de bloeding aan zijn been natuurlijk veel heftiger !Volgende reis dan maar Lissabon bekijken, die stad loopt niet weg. Nu rustig richting huis rijden. Wij gaan later of helemaal niet naar Oostenrijk, want Louis heeft last van hartritmestoornis en moet eind juni behandeld worden.
    Goede terugreis! Liefs Sonja

• 04 Juni 2015 - 09:05

Rosemary En Henk:

Wat jammer dat je een been opengehaald hebt. Doe vooral voorzichtig, dat er niet meer gebeurd.
    rij rustig terug, want bij ons zijn ze aan he fraaisen en boren tot 12 juni. Bij julie boven is alles goed.
    hartelijke groeten Roos en Henk

• 04 Juni 2015 - 11:29

Arja En Kees:

Hi Lieffies,
    Tenminste 1 keer ook een berichtje van ons via deze weg! We hopen dat het snel beter gaat met het been en de naweeën....Gelukkig hebben jullie al weer heel veel gezien! Prachtig geschreven verhalen en fraaie foto's zoals we dat inmiddels van jullie kennen. Goede en rustige reis terug!
    Veel liefs, dikke kus, Arja en Kees.

• 07 Juni 2015 - 11:48

Dick Joke:

Dag jullie tweetjes,
    Wij hebben hier nu ook mooi weer. Ik zit inde tuin en Dick is naar de hondenclub. Dinsdag een bezoek aan de KNO arts mijn stem is niet goed. Pas op met je been Jan, je weet het bloedverdunners! 3 juli gaan we met Leo, Esther en kinderen naar Frankrijk. 14 dagen. Ik heb er zin in. Hartelijke groeten en doe voorzichtig op de terugreis. Joke